De Utrechtse corporaties Mitros en Portaal deelden de ervaringen opgedaan in de Isolatie Uitdaging. In 2019 organiseerden Mitros, Portaal en Bo-ex deze challenge voor productinnovatie onder het motto Ieder Huis een nieuwe jas. Hoe kom je tot ondernemend samenwerken waarbij je een innovatie samen verder brengt naar de fase van ‘we gaan het samen, opdrachtgever en opdrachtnemer, daadwerkelijk uitvoeren in grotere volumes?’

Michel de Graaf, Mitros presenteerde het proces van de Isolatie Uitdaging. Waarom is deze challenge georganiseerd? Wat betekent het op gang helpen van productinnovatie voor de rol van de corporatie én de aanbieders? Hoe verloopt de samenwerking en wat kunnen we van de Isolatie Uitdaging leren. En hoe voorkomen we een challenge moeheid bij leveranciers en aanbieders?

Lees hier meer over de resultaten van de Aerofill Wall van de Takkenkamp Groep die bij een proefwoning van Portaal in Amersfoort werd getest!

Annemieke van Doorn, Portaal en Marcel van Haren, Takkenkamp deelden de ervaringen bij de uitvoering van één van de prijswinnende producten. Hoe kom je samen tot doorontwikkeling van het product, welke Kritische Prestatie Indicatoren zijn benoemd en wie neemt welke risico’s?